FerryScan bokningsvillkor

Senast uppdaterad

Vänligen förstå att vi är bundna av de villkor och villkor som ställs av varje enskild färjeoperatör. Någon extra flexibilitet får vi inte från färjeoperatörerna i de flesta fall.

Avbryta en resa

Dagar före resan Minsta avgift (EUR) Återbetalning Mängd
INGET ÅTERKÖP

Helsingfors - Tallinn

Dagar före resan Minsta avgift (EUR) Återbetalning Mängd
7+ 10 90%
2+ 10 40%
Mindre än 2 dagar INGET ÅTERKÖP

Helsingfors - Lübeck

Dagar före resan Minsta avgift (EUR) Återbetalning Mängd
30+ 10 90%
15+ 10 70%
2+ 10 45%
Mindre än 2 dagar INGET ÅTERKÖP

Alla andra rutter

Dagar före resan Minsta avgift (EUR) Återbetalning Mängd
10+ 10 90%
5+ 10 70%
2+ 10 45%
Mindre än 2 dagar INGET ÅTERKÖP

Dagar före resan Minsta avgift (EUR) Återbetalning Mängd
2+ 10 90%
Mindre än 2 dagar INGET ÅTERKÖP

Helsingfors - Tallinn

Dagar före resan Minsta avgift (EUR) Återbetalning Mängd
7+ 10 90%
2+ 10 75%
Mindre än 2 dagar INGET ÅTERKÖP

Alla andra rutter

Dagar före resan Minsta avgift (EUR) Återbetalning Mängd
30+ 20 90%
10+ 20 75%
2+ 20 50%
Mindre än 2 dagar INGET ÅTERKÖP

Helsingfors - Tallinn

Dagar före resan Minsta avgift (EUR) Återbetalning Mängd
7+ 10 90%
2+ 10 75%
Mindre än 2 dagar INGET ÅTERKÖP

Alla andra rutter

Dagar före resan Minsta avgift (EUR) Återbetalning Mängd
30+ 20 90%
10+ 20 75%
2+ 20 50%
Mindre än 2 dagar INGET ÅTERKÖP

Ändra en resa

Dagar före resan Ändringsavgift (EUR)
INGA FÖRÄNDRINGAR

Dagar före resan Ändringsavgift (EUR)
2+ 10 EUR
Mindre än 2 dagar INGA FÖRÄNDRINGAR

Helsingfors - Lübeck

Dagar före resan Ändringsavgift (EUR)
2+ 10 EUR
Mindre än 2 dagar INGA FÖRÄNDRINGAR

Alla andra rutter

Dagar före resan Ändringsavgift (EUR)
10+ 10 EUR
2+ 20 EUR
Mindre än 2 dagar INGA FÖRÄNDRINGAR

Dagar före resan Ändringsavgift (EUR)
2+ 10 EUR
Mindre än 2 dagar INGA FÖRÄNDRINGAR

Dagar före resan Ändringsavgift (EUR)
2+ 10 EUR
Mindre än 2 dagar INGA FÖRÄNDRINGAR

Dagar före resan Ändringsavgift (EUR)
2+ 10 EUR
Mindre än 2 dagar INGA FÖRÄNDRINGAR

Agerar för din räkning

I händelse av inställda eller försenade resor ger du oss tillåtelse att göra rimliga ändringar av din bokning för din räkning. Vi kommer att göra vårt bästa för att kontakta dig innan vi gör några ändringar, men vi kan inte garantera att vi kommer att kunna göra det. Om vi inte kan kontakta dig kommer vi att göra de ändringar vi anser nödvändiga för att säkerställa att du kan resa på den resa du har bokat. Sista minuten ändringar och avbokningar är ganska tidskänsliga och vi kan inte alltid vänta på att kunden ska svara innan vi fattar ett beslut.

Exempel: En färjeoperatör ställer in en avgång i sista stund och erbjuder att flytta din bokning till nästa färja några timmar senare. Däremot har de inte den ursprungliga stugan du efterfrågade. Vi skulle sannolikt godkänna överföringen å dina vägnar och delvis återbetala dig i fallet med en sämre hytt tillgänglig.


Betalningsvillkor

Vi använder en extern betalningsleverantör, Stripe Inc., som arbetar med tjänsteleverantörer som huvudsakligen finns i EU och USA. Du kan läsa mer om deras <a href="https://stripe.com/privacy#global-privacy-policy--worldwide">sekretesspolicy</a> och <a href="https://stripe.com/sub-processors/legal">underprocessorlista</a>. Om du befinner dig i ett EU- eller EES-land kommer din betalning att behandlas av Stripe Payments Europe, Ltd.

I händelse av en återbetalning kommer vi att återbetala via vår betalningsleverantör till ditt kredit-/betalkort från vilket du ursprungligen betalade. Observera att det kan ta 10 arbetsdagar innan en återbetalning har behandlats fullständigt och att pengarna återgår till ditt bankkonto.


Boende detaljer

Notera! Hyttfoton och beskrivningar är endast för referens. Vi gör vårt bästa för att hålla data så korrekta som möjligt, men inkonsekvenser kan inträffa. Om du har några frågor angående den specifika stugan eller boendet som du bokar, vänligen kontakta oss innan du gör bokningen.


Korrekt information i din bokning

När du gör en bokning hos oss är det ditt ansvar att se till att du anger all korrekt information om passagerarna i din bokning och att denna information överensstämmer med den legitimation som t.ex. ett ID-kort eller pass som kommer att användas på din resa. Vissa av våra resor korsar även internationella gränser, det är ditt ansvar att se till att du har ett giltigt pass, giltiga och korrekta visum och passgiltigt pass för alla destinationer du reser till. FerryScan ansvarar inte på något sätt för extra avgifter, förlorad tid eller olägenheter du kan ådra dig av att boka en resa som du inte kan genomföra.


Anpassade och offlinebokningar

Observera att bokningar endast kan bekräftas efter att full betalning har mottagits och är i mån av tillgång. Om biljettpriset har ändrats vid betalningstillfället utfärdar vi ytterligare en faktura i enlighet med detta. För att säkerställa att du får plats på färjan, vänligen betala så snart som möjligt.


Operatörens villkor

Genom att boka biljetter med FerryScan samtycker du till och måste följa villkoren för färjeoperatörspartnern som utför din resa. Du hittar villkoren för alla operatörer som vi har partnerskap med nedan:

Färjeoperatör Operatörens villkor
DFDS Seaways Klicka här
Eckerö Line Klicka här
Finnlines Klicka här
Stena Line Klicka här
Tallink Silja Klicka här
Viking Line Klicka här

Gällande lag

Eventuella tvister eller konflikter som uppstår mellan dig, "kunden" och "oss" (Port Zero Ventures LLC) som inte kan lösas via avtal med oss, kommer att lösas i domstolarna i staten Wisconsin, U.S.A. och genom att använda denna webbplats ( "FerryScan") samtycker du till att domstolarna i Wisconsin kommer att vara relevant jurisdiktion för eventuella tvister eller konflikter som kan uppstå.

Cookies hjälper oss att leverera våra tjänster. Genom att använda våra tjänster accepterar du vår användning av Cookies. Lär dig mer